Huurachterstand

Op de eerste dag van elke maand moet de SSH je huurbetaling hebben ontvangen. Als je de huur niet op tijd betaalt, sturen we je een herinnering waarin we je vragen de achterstand te betalen. Als we je betaling vervolgens niet ontvangen, sturen we je een aanmaning.

Betalingsregeling
Kun je je huur niet of niet op tijd betalen? Neem dan contact op met de SSH. Vaak is het mogelijk een betalingsregeling te treffen. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Als je dat wilt, kunnen wij je ook informatie geven over schuldhulpverleners met wie wij samenwerken. Je privacy is hierbij altijd gewaarborgd. We hopen uiteraard dat het zo ver niet hoeft te komen. Als je kiest voor een automatische incasso is de kans op huurachterstand een stuk kleiner.

Naar de deurwaarder
Als je niet reageert op de herinnering en de aanmaning die de SSH je stuurt over je huurachterstand, dan schakelen wij een deurwaarder in. Hieraan zijn kosten verbonden. Op het moment dat wij een deurwaarder inschakelen, handelt hij de betaling van de achterstand verder met jou af. Je kunt je huurachterstand dan niet meer aan de SSH betalen. Als de deurwaarder geen betaling ontvangt, zal hij een gerechtelijke procedure beginnen. Hierbij zal hij eisen dat het huurcontract wordt verbroken, de woonruimte wordt ontruimd en dat alle kosten betaald worden.

Als de SSH een deurwaarder heeft ingeschakeld, blijft de normale maandelijkse huurbetaling gewoon via de SSH doorlopen. Je moet dus wel elke maand je huur aan ons blijven betalen!