Reparatie melden en onderhouds-ABC

Zowel de SSH als huurders zijn verantwoordelijk voor sommige reparaties aan en kleinschalig onderhoud van de (gezamenlijke) woonruimten. Dat noemen we ook wel het ‘huurdersonderhoud’.

In het onderhouds-ABC lees je welke reparaties door wie opgepakt en betaald moeten worden: Onderhouds_abc.pdf. Veroorzaak je zelf schade, dan is de stelregel dat we je daarvoor aansprakelijk stellen.

Huurdersonderhoud
In sommige panden/complexen betaal je via de servicekosten een klein bedrag per maand voor het huurdersonderhoud. De kosten voor bijvoorbeeld het maken van een lekkende kraan, een kapot stopcontact of een klemmende deur, komen dan voor rekening van de SSH. Niet alleen de kleine gebreken in jouw kamer, maar ook die in de gemeenschappelijke ruimten. Dit geldt overigens niet voor schade veroorzaakt door vernieling of nalatigheid door bewoners. En ook niet voor woonaanpassingen die je op eigen initiatief en na goedkeuring van de SSH hebt aangebracht.

Serviceabonnement
Wanneer het huurdersonderhoud niet is opgenomen in je servicekosten, dan is het vaak mogelijk om een serviceabonnement af te sluiten. Zo’n abonnement behoedt je voor onvoorziene kosten en dat is wel zo prettig. Deel je een woning of verdieping met huisgenoten? In dat geval moeten alle bewoners instemmen met een serviceabonnement. Elke nieuwe bewoner betaalt automatisch zijn deel van de kosten.

Kosten serviceabonnement
De kosten en voorwaarden van een serviceabonnement verschillen per woning, pand en stad. Voor meer informatie verwijzen we je naar Mijn SSH.

Reparatie melden
Een reparatieverzoek kun je tijdens kantoortijden doorgeven via het reparatieformulier of het Meldpunt Reparaties (088) 730 42 00. Binnen een werkdag neemt een onderhoudsbedrijf in opdracht van de SSH telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen. Je spreekt een datum en een tijdstip met een tijdsindicatie van maximaal twee uur af. Je hoeft dan niet de hele dag thuis te wachten. Voor spoedeisende reparaties is het Meldpunt 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar.

Is er een internetstoring? Kijk op de website van SSHnet of jouw complex gebruik maakt van SSHnet of een andere internetprovider. Mocht je gebruik maken van SSHnet , meld dit dan via de Helpdesk van SSHNet via dit emailadres: helpdesk@sshnet.nl.

Sleutels kwijt
Het Meldpunt kan je in veel gevallen helaas niet helpen als je jouw sleutels kwijt bent. Kijk op Mijn SSH wat je in dat geval moet doen.